Tuesday, May 15, 2012

Demam:(

Masuk ke office hari ini dengan tidak bermaya.

Actually daripada semalam lagi ibu dah rasa semacam je badan ni..seram sejuk, bersin  dan sakit tekak. Lepas mandi dan maghrib dan menjamah sedikit spagethi,, ibu terbongkang tidur. Tidur2 ayam ajer sebab kepanasan walaupun 2 kipas terpasang. Sudahnya hubby suruh naik ke bilik. Apalagi, dengan susah payah ibu mendaki anak tangga dan tidur dalam bilik dengan terpasang kipas dan aircond sesejuk mungkin.

Bagun pagi, badan dah suam2 dan tekak stil rasa sakit. Namun ibu gagahkan kaki ke tempat kerja sebab hari ini hari terkahir kelas untuk group 1. Next week dah ujian dan minggu final exam.

Hubby offer nak hantar ke dewan kuliah, tapi memandangkan sampai awal ke office, ibu kata tak payah susah2..nanti ibu jalan pelan2. Sudahnya memang kena menapak la ibu ke dewan kuliah yang boleh tahan jauhnya. Masa kat dalam dewan, ibu terpaksa berdiri jugak..penatnya hanya Allah yang tahu ditambah dengan keadaan demam ibu.

Bila kelas dah habis dan ibu menapak ke bilik, badan semakin sakit..rasa nak cramp pun ada. Yang paling tak tahan, ibu asyik berulang ke toilet ajer..huhuhu. Jauh jugak bilik dengan toilet. nak buat macammana, takkan nak redah toilet lelaki lak yang berada di hadapan bilik ibu..kang tak pasal2 ada yang terkujat tengok pompuan mana sesat..hehehe.

Kelas petang terpaksa buat kat bilik ajer. Nasib baik budak2 faham dengan keadaan ibu. Harap2 mereka success dalam exam nanti.

Esok takde kelas..tapi serba salah pulak kalau nak amik MC..haiyyaaa..

No comments: