Tuesday, January 16, 2007

In the world today,
Every obstacle is temporary,
Problems can be solved,
Sometimes, by itself
When there are too many problems
There is no problem
When there is no prolem, then
There is a problem
Problems are not a liability but an asset
If there is a will
There is always a way
For the man of tomorrow
If tomorrow comes....

Aku dah ketandusan ilham untuk menulis. Dah beberapa hari aku dok melangut depan laptop..mencari bahan2 untuk menyiapkan assigment..tapi bab2 mengarang ni aku lemah sket nak mula. Bila nak mula aku tak tahulaa.. Kalau suruh student buat assignment senang je.hehehe..tapi bila kena buat sendiri..fuh! pening dennn!!! Sejak aku mula belajar balik nih, migrain aku datang balik. Masa belajar dulu aku memang ada migrain yang teruk. Tapi bila dah grad, migrain aku hilang..Now, it comes back!! Asal p kuliah je, aku sakit kepala...huhuhu

Semalam petang kami bawa anak2 pegi mandi kat Kolam Air Panas Sungai Serai, Hulu Langat. Ini lawatan kali ke2. Last week dah pegi. Kali pertama pegi tak ramai sangat orang. Boleh le kami berlama2 kat situ. Kali ni kami sampai orang dah ramai. Aku lihat ramai pengunjung Chinese yang suka datang sini mandi kat kolam/perigi air panas. Anak2 kecil selamba je jirus air panas kat badan mereka. Dah biasa agaknya. Aku yang pertama kali kena, menjerit jugak. Panas betul! Si Luqman nangis2 lagik bila kena jirus ngan ayahnya. Cian...hehehe..harap2 semoga segala penyakit dapat dirawat. Kami hanya berikhtiar dan berusaha. Yang lainnya terserah kepada Allah.

Wehhh..kena stop nih. Dah ding dong kepala..keja tak siap2 lagik..huhuhu..saper leh tolong aku buat assignment...mmm.terasa kerdilnya aku..ceteknya ilmu!

No comments: