Friday, November 30, 2012

Satay Willey yang zaassssssssssss!!




Puas hati dapat makan satay Willey ni..lebih sedap menyengat berbanding dengan satay Hj Samuri. Dulu ibu peminat tegar satay samuri tu..tapi ntah nape ibu rasa satay samuri dah tak berapa best berbanding dulu2. Kalau pergi makan satay kat medan Kajang pun, kami dah tak serbu kat kedai samuri tapi memilih kedai2 yang lain. Tapi sekarang bila dah ada pesaing baru yang lebih meletuppp sedapnya, so kami nak jd peminat tegar satay Willey lah. Lagipun tempatnya senang dan dekat je dengan opis ibu..tak sesak dan tak perlu nak meredah jam kat bandar Kajang. 

Gerai satay willey ni terletak di tepi jalan menghala ke mana tak tahu laa..tapi kat jalan besar la jalan nak ke kajang/bangi. Depan Shell dan ada jejantas. Yang menariknya gerai dia start operasi waktu tengahari. Harganya sama gak dengan satay Kajang kat medan satay tu, secucuk 70sen (ayam dan daging)..yg membezakan adalah saiz satay willey sangat gedabak besar, dan sangat lembut, dan sangat terasa rempah2nya..pendek kata memang sedap melekat la...sampaikan si Wafa pun puji cakap "mmmmmmmmmm...sedappnyaaaaaa"..itu pujian ikhlas dari seorang budak yang berumur 3 tahun..kikiki.

Ibu lebih gemar satay daging. Walaupun begitu satay ayam pun best gak. Selalunya kalau dah sejuk satay ayam akan keras, tapi satay willey tidak, tetap lembut dan lazat sekali. Alangkah bestnya kalau tokey kedai tu turut menyediakan satay kambing, lagi bestttt kottttt!!!

Kepada penggemar2 satay di luar sana, cubalah makan satay Willey, pasti anda tidak akan kecewa. Untuk pengetahuan, satay willey sudah banyak dijual di merata tempat, ibu pernah gak makan kat seri serdang sebelah restoren maulana. (ecece...promote kemain, mcm la dpt makan satay Willey free:P)





No comments: