Tuesday, June 24, 2008

CIMB lagi...

Aku bengang dah masuk tahap gaban kat CIMB nih. Punya la lama nak release cek yang tak seberapa tu. Hubby tolong aku bank in kan cheque RM2+++ yang aku dapat untuk claim mengajar part time kat UTM semester lepas pada 13 June kol 3pm, sampai la ni blom release lagi. Duit dah masuk akaun, tapi masih 'hold'. Pendek citer, duit lom masuk la. Jumlah je boleh nampak, tapi bila nak withdraw, duit tak kuar.

Masuk hari ni dah 4 kali aku call, sekali hubby p buat complaint kat Branch UPM tapi masih gak blom setel.

Bila aku tanya call center, diorang kata technical problem sebab tukar sistem baru. Itu aku tak kira, sebab bukan masalah customer. Bukannya aku mintak duit diorang, aku nak duit aku..huhuhu..mcm kejam la pulak. Suka ati la, kalau customer bayar lambat sikit, sesedap je bank knkan charge la, interest la. Patutnya bank kn bayar royalti kat customer jugak bila kes2 macam nih.

Bank tak paham yang kita ni nak guna duit ke haper. Bukannnya sumer orang ada duit juta2 kat dlm bank tuh. Yang pastinya aku memang cukup bengang sesangat. Dah penat mulut nih bagi info, mintak nama la, IC la, alamat la, no akaun la... no telepon la...

ish..ish..ish..mentang2 la pekerja bank baru dapat increament 17%, pun lembab jugak ke buat keja???

2 comments:

Anonymous said...

saya pun terkena gak ngan bank sengal ni... deposit cek 12hb jun 2008 ,,, sampai la ni x settle lg ,,,, bila cal ,,, jawapannya 'nanti kami cek',,, 'kami ada technical problem n bla,,, bla,,, bla,,,,, ' pastu tanya da report ke belum,,, cuma satu report je belum buat report polis,,, persatuan pengguna da,PPIM da, Bank Negara pun da report ,,,, oh,,, satu lagi saya belum report kt pakl lah dan TPM ,,,,,

WanShila said...

kena follow up lagi tu..sy punya dah setel..itupun inisiatif sendiri la call diorang. Nak tunggu diorang call kita alamak makan hati ler..

Itupun mula2 dia suruh kiter pegi ke branch utk cepatkan proses..huhu..tak kuasa den! Diorang punyer silap, nak mintak kita lak yang terhegeh2 pegi ngadap diorang.