Monday, November 10, 2008

Akhirnya...

Huhu...akhirnya kutemui dia..

Petang tadi aku beranikan diri menelefon bertanyakan kesahihan samada dia wujud atau tidak di situ. Sah! memang ada tuan empunya nama yang kumaksudkan itu, tapi tuan punya badan pulak takde..ke Kuching menghadiri kursus seminggu. Tak apalah..sekurang-kurangnya aku sudah tahu di mana dia berada..Macam jejak kasih pulak..Kalau dia ada pun aku tak tau nak cakap apa..sure blank!

Aku tinggalkan no telefon. Tak lama kemudian, aku dapat panggilan..suara macam ku pernah kenal suatu ketika dulu..suara yang menemaniku selama lebih 7 tahun. Loghatnya masih tidak berubah. Tawanya masih sama. Guraunya masih ada..Aku cuba camkan suara..mana tau kot pelanduk dua serupa. Tapi memang betul dia..hahahaha..tatau apa perasaan waktu itu..bercampur baur semuanya ada.

Kami masing2 bertanya khabar..tentang diri dan keluarga. Aku direct berterus terang kenapa aku berusaha mencarinya..aku pun tak faham kenapa, tapi hati ni meronta2 untuk mencarinya..mengetahui sesuatu tentang dirinya. Mungkin ini petanda hayatku tak lama..Wallahuallam!

Bukan niatku untuk menyambung kasih kembali. hehehe..poyo! Kami bahagia dengan keluarga yang kami ada. Cuma kadang2 aku dipagut rasa bersalah jer..citer lama!Dah takde jodoh...

Anyway, akhirnya aku berjaya menjejak 'orang' yang sekian lama ku cari dan pernah kusayangi suatu ketika dulu....hahaha..thanks to ICT!

Inilah manfaat teknologi yang berjaya menyambung kembali tali silaturrahim yang terputus selama 12 tahun dulu..ewaahhhh.

No comments: