Friday, April 09, 2010

Sejak akhir2 ini, hubby agak sibuk dengan projek PhD. Kesian sungguh kadang2 melihat dia tak cukup masa untuk berehat. Tengah study pun kadang2 boleh terlelap. Waktu tidur pun dah tak menentu. Kadang2 berjaga sampai jam 3,4 pagi. Pendek kata takde masa rehat langsung. Tambahan sekarang ni dah sampai ke penghujung semester...dengan assignment, test, final, CE dan kelas mengajar. Next week pada 14 hingga 17hb dia akan ke Kuala Lipis dan Kota Bharu melawat site bersama2 dengan supervisornya..nampak gayanya ibu la yang kena mengantar Luqman ke sekolah. Camner dengan si kenit dua orang tu yer bila ibu nak hantar Luqman ke sekolah??..hmmm..

Malam tadi, lepas solat maghrib, hubby mengajak pergi shopping. Katanya kalau tak sempat shopping pun, sajer nak meluangkan masa dengan keluarga. Mulanya bercadang nak keluar shopping berdua jer pada hari Sabtu. Memandangkan banyak sangat agenda hari Sabtu, terpaksa mengawalkan agenda shopping ke malam tadi. Sempat la beli 2,3 barang. Ibu nak beli handbag jer, tapi terbeli kasut kerja skali..hehehe..thanks hubby!

Pagi semalam juga student2 ibu ada exam kat UTMKL. Sepatutnya petang dah boleh collect script jawapan, tapi memandangkan ada kelas, terpaksa lah ambil hari ni. Dngar criter ada yang cakap susah.hehehe..tak baca memang la susah.

So, lepas drop hubby kat UPM tadi, ibu bergegas ke UTM pulak. Jumpa dengan Ketua Jabatan. Sembang punya sembang, dia offer lagi subjek kepada ibu untuk semester akan datang. Kali ini, subjek HRM pulak, tapi untuk student degree HRD. Jumlah student hundred plus..huhuhu..termasuklah student foreigner. Kat UTM, kalau foreigner kebanyakannya datang dr middle east. Ibu belum bagi jawapan samada setuju atau tidak. Kena fikir dulu sebab jumlah student yang agak ramai, takut tak terkejar dengan kerja kat sini melainkan ibu concentrate mengajar kat situ ajer. Untuk program SPACE, dia mintak ibu deal terus dengan Penyelaras Program Space. Kalau SPACE, ok jugak sebab hanya 7 minggu jer pada hujung minggu.

No comments: