Friday, May 22, 2009

1. Semalam aku ditanya oleh Mdm C samada berminat tak nak buat partime mengajar program SPACE (adult program), 2 jam hari Sabtu, 3 jam hari Ahad. Tiada bayaran tetapi akan diberi cuti hari Jumaat. Reaksi aku???..hmmm..NO, THANKS!!!

Ingat kita buat kerja kebajikan ker? Diorang nih nak untung poket sendiri jer.

Bayangkan kalau sejam bayarannya adalah RM120, kalau 5 jam? Ini nak bagi cuti sehari. Ewah2... kirim salam jer la..biar orang yang bg idea ngek tu jer yang mengajar.

Aku ingat aku jer yang berresspond macam tuh!! Saper2 yang dengar pun cakap itu idea giler+bodoh tahap gaban!

2. UTM ni pun satu. Claim bulan Mac belum dapat lagi sedangkan dah nak masuk bulan Jun. Tadi bila aku call pegawai yang incharge, dia cakap baru semalam proses dan sekarang ada kat atas meja pegawai. Adoii...patut la hubby selalu bengang kalau berurusan tentang duit dengan agensi kerajaan.

Pegawai tu siap mengadu lagi kat akak ni yang dia buat kerja sorang tanpa pembantu..Alahai..macam mana tu? Nak kesian ke tak nak?

Sabar jer lah..

No comments: