Tuesday, May 18, 2010





Ah..boring juga asyik terperap di rumah. Tambahan pula ibu tak dapat buat kerja rumah yang berat lagi. Yang ringan2 tu boleh la sikit2. Tiap2 hari ibu ditemai Wafa Aleesya..si comel yang semakin keletah dan membesar bagai juara tu. Sebelum ke UPM, kadang2 hubby yang mandikan Wafa. Kalau tak sempat, ibu yang akan mandikan. Kelakar bila tengok muka Wafa yang excited bila ibu letakkan dalam seater dan menolaknya untuk ke bilik mandi atau ke ruang tamu. Macam tarik upih jer!

Wafa sekarang dah pandai buat macam2 bunyi. Ayah + ibu ='abu'...hehehe..abu pun abu la.. Benda yang paling dia suka adalah remote astro dan juga handphone ibu. Pantang letak dekat dengan dia..memang jadi mainan dia laa..tak sah kalau tak masuk mulut sampai naik lencun handphone tuu.

Saat yang paling dia tunggu adalah waktu petang. Mana taknya, masa tu geng kamceng dia balik untuk main dengan dia. Siapa lagi kalau bukan abang ngah. Abang ngah pandai main dengan Wafa..suka agah dia..suka nyanyi tepuk amai2...suka share mainan, etc. Mengekek-ngekek adiknya ketawa sampai terbawa2 dalam tidur.




No comments: