Monday, March 20, 2006

Argghhhhhh....!!!!

Sudah lama rasanya aku tidak mengupdate blogku ini. Opppsss..sudah ada tanda2 virus nak terkubur nampaknya..tapi bukan virus HFM tau..mintak jauh anak2ku.. Tapi akan kupertahankan sampai ke akhir hayat blogku ini. Tak kuasa aku nak buat blog baru walaupun rupa blogku ini tidaklah menawan sangat.

Sebenarnya last week aku bercuti panjang..setelah dipaksa oleh bosku untuk menghabiskan cuti tahun lepas yang masih ada 9 hari. Ada kee..aku baru je lepas cuti 2 bulan lebih..dia suruh aku bercuti lagi..kalau boleh pegi jalan2 cuti2 malaysia oklah jugak..ini cuti2 dok umah. Boring giler!!nasib baik ada 'sesuatu' yang boleh mengujakan aku untuk terus melepak kat rumah. Hubby ku macam biasa la..sibuk manjang..kebetulan pulak kedua2 heroku kurang sihat, selsema, batuk dan macam2 lagi la...termasuklah aku yang kena ulser mulut..perghhhh..!!.sakit tak terucap...memang tak leh cakap banyak la..Tambah bengang lagi bila ada orang yang cukup ramah ajak aku berbual2 time aku macam nih..Kita cakap sekali pun dia tak dengar..memang nak kena laaa... Untuk elak dari aku sakit nak bercakap, aku hanya mampu tersenyum sumbing je kalau orang nak beramah mesra dengan aku. Keadaan aku macam nih membuatkan aku malas nak mengupdate blog..Nikmat makan pun dah ditarik balik. Agaknya masa sihat aku bayak cakap kot. Orang kata, kalau kita banyak cakap yang sia2..byk la dosa kering yang dikumpul. Agaknya Tuhan nak selamatkan aku kot dari buat dosa kering..ngumpat ke..gosip ke..kuang!kuang!kuang! Ish..idak le kuasa aku nak jaga tepi kain orang. Tepi kain aku pun senget lagi.

Sakit ulser masih bertapak kat lidah ku membuatkan aku kelu seribu bahasa.Nak bercakap pun macam budak baru belajar bercakap. Camner nih, next week dah kena start ngajar. Takkan nak amik mc kot.Maunya 'pakcik, makcik dan suku sakat ' tuh marah kalau aku awal2 dah MC. Kat tempat keja aku nih memang susah sket kalo nak cuti time ada kuliah. Tapi aku kadang otai jugak..tak leh skema sangat.Sekali sekala kena ganaz sket.

Kepada sesape yang ada petua nak ubatkan ulser mulut, boleh la bagi kat kiter ya. Ke klinik aku dah pegi, macam2 ubat doktor tu bagi tapi tak jadik gak. Minum banyak air sampai asyik ulang alik ke toilet je. Bibir pun dah kering nih..perit. Letak garam?..hehehe..hubby ku ada soh letak garam..tak sampai ati lagi nak letak...sakit woiii..mintak2 pasni elok laa..

No comments: