Wednesday, December 01, 2010

MAHA 2010 part 1

Hajat ibu untuk melawat MAHA akhirnya tertunai jugak semalam. Sudah banyak kali hubby menyatakan keinginannya untuk bawak ibu ke sana tetapi memandangkan dia yang agak bizi so ibu tunggu sahajalah time ada peluang.

Minggu ini juga adalah minggu akhir student bercuti. Next week merupakan minggu pertama kuliah semester pendek. Makanya, minggu ini juga lah minggu akhir untuk ibu mengular. Plan dirangka last minute (sorry kat kengkawan opis sebab membelot pergi dulu...huhu). Kalau canang lama2 biasanya tak jadi bahh..

Pagi2 lagi ibu ikut hubby ke UPM. Janji ngan Erie suruh dia tunggu kat fakulti nak bfast sesama sambil tunggu Kaktie ambik kiriman dari Langkawi. Tunggu hubby yang tak settle2 kerja kat lab (ni yang maleh kalau janji ngan orang bizi, den dah sentap daa...).

Dengan gamblenya ibu setuju naik motor ngan Erie. Oh my...rasa nyawaku dihujung tanduk time dia mencilok2 kat tengah2 kereta tuh. Lepas tu dengan selamba badaknya lalu jalan melawan arus. Harus kalau ada kereta kat depan, kami masuk muka depan paper besok hari. Sib baik takde apa2.


Kami konvoi naik motor
On the way ke MAHA 2010
Geng remp-it (sorry tak sempat nak berkenalan)
Tempat parking kereta yang jauh ya amattt...kalau agak2 ada osteoperosis, tidak digalakkan ke tempat nih..nak tercabut kaki rasonya jalan jauhhhhhhhhhhh giler. Walau ada tram tapi orang ramaiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii sangat dan hari panassssssssssssss sangat.

Alhamdulillah selamat sampai walau hati dup dap dup dabbbbb...takottttt!


Sedang kami nak menapak ke tempat pameran, tetiba terlihat motor ini...apakah motif si tuan punya motor ni....???


Baik ko tak yah kunci motor kalau nak tinggalkan kunci motor. Buat announcement jer "saper nak curik motor aku amik lah...aku tak kesaahhh".
(Di sebabkan kami kesian kat tuan motor ni, Erie tolong sembunyikan kunci motor dia dalam helmet dengan harapan dia dapat carik. Itu lebih baik dari cadangan asal untuk mencampakkan kunci motor tu ke dalam longkang berhampiran dan meninggalkan nota yang berbunyi ;"kepada tuan motor, selamat mencari kunci motor di dalam longkang yaa!"

1 comment:

iina said...

Mesti tuan punya motor tuh terlebih excited nak p tgk Maha smpi kunci pun lupe ;)