Wednesday, July 16, 2008

Adoi...

Kesiannya rakyat Malaysia,
Ada Menteri macam tu rupa..
dari planet mana asalnya dia..
Nak wat camana..

huhuhu..takpe lah..

maafkan lah dia...

siapakah yang bersalah?
PMkah yang bersalah?
Orang2 yang mengundinya kah yang bersalah?
atau..
..lu fikirlah sendiri!!

2 comments:

Anonymous said...

Tahniah diucapkan untuk Datuk Shabery Cheek. Orang dari planet Terengganu (Kemaman, lulusan UM, Leeds and Uppsala) ini menunjukkan keberanian yang luar biasa. Tidak perlulah kita mengata kekurangan seseorang itu semata mata air liur di tepi bibirnya (penyakit semulajadi). Yang utama, isi kandungan debat mampu mengugat Anwar Ibrahim yang lebih berpengalaman dan pandai (tetapi tidak sebijak Najib Tun Razak sebab tewas pada 1998).

Menurut Datuk Salleh Majid, mantan CEO BSKL, yang pasti adalah ketidakpastian (ekonomi). Namun, yang pasti, kerajaan BN telah merangka pelan jangka panjang untuk menyelamatkan ekonomi Malaysia daripada ketidakpastian itu. Kita hanya mendengar pengurangan 50 sen satu hadiah yang terbaik. Dari sudut jangka pendek, ianya satu ubat yang mujarab. Namun, dari sudut jangka panjang (lebih dari 5 tahun), Anwar Ibrahim langsung tidak menyentuh isu tersebut. Kalau diikutkan, Perdana Menteri boleh turunkan harga mintak lebih 50 sen untuk popular tetapi mengapa PM tidak berbuat demikian. Hanya jauhari mengenal manikam.

Mengenai Anwar membeli Ahli Parlimen BN untuk PR berkuasa. Kerajaan BN sebenarnya boleh berbuat demikian untuk membeli Ahli-ahli Parlimen PR untuk mendapat majoriti 2/3. Namun, kerana PM (Allah yang bagi dia jawatan tersebut) seorang yang jujur, ikhlas (sikap terpuji bagi hamba Allah), PM tidak berbuat demikian. Sama juga seperti pilihan raya 2004, BN hampir menguasai Kelantan tetapi gagal kerana PAS menang lebih sedikit kerusi DUN. Dalam keadaan ini, dengan kekayaan yang ada pada BN, BN mampu membeli ahli-ahli DUN PAS tetapi PM dan TPM tidak menggunakan cara yang hina ini. Terbukti, BN mempunyai kejujuran di situ (x semua jujur). Tanya diri sendiri, adakah Anwar layak menjadi PM?

WanShila said...

Microscope,

Kalau dah biru tu, biru jugak!
Sukarkah menerima hakikat..?

Oppsss..lupa..orang biru memang macam tu..buta mata, pekak telinga!