Monday, March 29, 2010

1. Wafa Aleesya masih lagi belum sihat sepenuhnya..batuk2 dan selsema especially pagi. Tidur malam, ibu dah tak on aircond..kata doktor yang merawat Wafa, aircond kurang elok untuk kanak2 sebab paru2nya masih lagi belum 'matang'.

2. Kalau boleh, ibu mahu jaga Wafa sampai dia sihat sepenuhnya. Saat yang paling indah adalah ketika dia menyusu sambil memegang tangan atau baju ibu seperti tidak mahu melepaskan.

3. Wafa sekarang dah pandai meniarap. Alhamdulillah..Badan dia agak susut sedikit (tak susut tp timbangan tak bertambah, makin tinggi!).




(Malam tadi ibu berkunjung ke rumah seorang rakan lama dengan kakak. Dia ada 4 anak yang kesemuanya perempuan. Rumahnya terletak di tepi pantai. Semasa menunggu untuk berangkat pulang, tiba2 ibu dapati kakak telah meninggalkan ibu di rumah tersebut. Kawan ibu takde di rumah waktu itu, belum balik. Yang ada hanya isteri dia sahaja. Isteri dia menjemput ibu nak ke rumah dan menghidangkan air sambil berbual2. Salah seorang nama anaknya adalah Nora...tiba2 ibu tersedar dari tidur..mimpi rupanya. Dah Subuh!)

~ Selalunya apa yang ibu mimpi membawa maksud tersembunyi...selalunya ada hint di sebalik mimpi2 tersebut...hmmm...apa yer??

No comments: