Monday, December 01, 2008

Dia dan keluarganya bertandang ke rumahku di kampung. Seluruh ahli keluargaku meraikan kedatanganya..Dia melayan baik semua keluargaku yang lain, tetapi tidak pada aku...sedihnya bila dia tidak ingin bersua dan berbual denganku. Sengaja dia berpura-pura tidak memandangku..menanggalkan kaca matanya. Tapi aku dapat rasakan dia juga mahu menatapku cuma marahnya masih bersisa. Anehkan..walau berkali maaf kupinta dan dia juga memaafkan aku, aku masih merasakan dia masih menyimpan dendam padaku..aku masih dihantui kekesalan yang berpanjangan.

Aku memberanikan diri mengadapnya, dia berpura-pura tidak mengendahkanku..tapi hujung matanya mencuri-curi memandangku bila aku memandang ke arah lain.


Tapi sayang..dia cuma hadir dalam tidurku malam tadi..sebagai tanda kenangan dan ingatan yang masih ada. Apa khabarmu di sana? Jika kau membaca coretan ku ini, titipkan khabar buatku sebagai pembakar semangat untukku meneruskan sisa perjuangan ini.

No comments: