Friday, December 05, 2008

Jejak kasih lagi

Hari ini aku berjaya menghubungi kawan baik, Fudzah, dormate masa sama-sama bersekolah di SMTM, Alur Lintang tahun 1990-1992 dulu.

Kalau dulu, setiap kali balik beraya kami akan lalu di depan rumah keluarganya. Kadang-kadang kalau nampak ada kereta dia, aku akan singgah bertanya khabar. Raya yang lepas, aku tak singgah. Mungkin dia beraya di rumah mentuanya.Insyaallah, balik Raya Haji ni aku akan jumpa dia bercerita panjang lagi.

Hari ni jugak aku berjaya menjejaki Fauziah.Dia tinggal di Johor sekarang. Terkejut dia bila aku contact dia. 13 tahun tak jumpa, macam2 cerita la keluar. Dah ada anak dua pun, malah kawen lebih awal dari aku..huuhu..dia masih tidak berubah. Happy go lucky je, itu yang aku suka tentang sikap dia.

Insyaallah, kalau ada rezeki, umur panjang kami akan jumpa suatu hari nanti.

No comments: