Wednesday, July 07, 2010

"Longraje" yang ngeng!

Apa perasaan anda jika orang yang tak dikenali ke rumah anda, tidak memberi salam dan tidak memperkenalkan diri, sesuka hati je ding dong...bila kita tanya saper nih???...dia jawab "hamba yang faiq lagi hina..."

Itu lah yang berlaku pada ibu petang semalam. Ibu cukup tak suka kalau orang mesej / YM tapi tak perkenalkan diri..lepas tu nak main2 pulak. So, lepas makhluk yang menggelarkan diri dia "longraje" tu jawab "hamba yang faiq lagi hina..." ibu pun reply.."bagus lah kalau sedar diri...". Then, terasa pulak dia siap bagi tazkirah kat ibu macam2..Eh2..dah ko yang terjah aku tak tentu pasal, ko pulak yang bengang apasal??

Lepas tazkirahnya yang panjang lebar tu, ibu reply "Wahaaaiii manusia yang hinaa..apa motif mengganggu saya petang2 ni?...(dah tadi dia ngaku hamba yang hina..). Lepas tu dia macam bengang siap sebut syeikh2 dia tak pernah ngaku kata makhluk yang mulia. Udah ke situ pulak perginya.

Memang la kita manusia di sisi Allah adalah insan yang hina, tapi ibu takde la bermaksud nak pertikaikan 'siapa kita disisiNya'...Ish..masa nih ibu dah siap parking tepi...dan ibu reply "Sori la, saya tak berminat nak kenal dengan manusia yang hina yang tak tau asal usul macam org takde tamadun nih.."

Lepas tu dia marah ibu kata macam2..then last ibu balas "dah awal2 tadi ngaku insan hina, marah pulak..memang xtau awk nih saper. org tanya sape xmo ckp..bkn sy yg kacau awk.."Awak nampaknya yg kena banyak BERTAUBAT..Len kali bagi salam, perkenalkan diri..tak tau adab ke? cakap bukan main, benda basic pun fail!".

Terus dia sonyap tak reply.

Puas hati!

No comments: