Thursday, August 26, 2010

Accident!

Kawasan kemalangan. Masa ni dah alihkan kereta sebab tengah sibuk pagi2 orang nak lalu.


Kereta orang yang melanggar keretaku. Lecturer jugak!


Pertama kali accident selepas 10 tahun usia kereta kesayangan kami nih.


Nampak tak tanda bulat tu? Kat situ lah kemalangan berlaku. Ibu stop sebelum benteng tu lagi tetiba kereta dari arah depan memasuki laluan ibu dan menghentam kereta ku.

Punya lah luas jalan, tapi ramai yang ambil mudah suka hati nak korner baring masuk laluan orang.


Hari ini dalam sejarah buat ibu!

Buat pertama kali ibu terlibat dalam kemalangan jalan raya setelah 6 tahun berpengalaman memandu. Kemalangan berlaku di dalam kawasan tempat kerja bilamana ibu dari office ke rumah pengasuh untuk menghantar Wafa Aleesya di TPB.

Tiba di satu selekoh, seperti biasa, ibu akan memperlahankan kereta bila melihat ada kereta datang dari arah hadapan. Sementelah juga jalan tu ada tanda berhenti. So, ibu hanya bawak slow dan memberhentikan kereta di jalan tersebut dan tiba-tiba sebuah kereta MyVi memasuki laluan ibu lalu melanggar bahagian depan kanan kereta. Tergamam ibu sekejap. Wafa yang ketika itu sedang tidur terus tersedar setelah dirempuh agak kuat.

Myvi putih tu dipandu seorang lecturer india dan membawa 2 penumpang lain. Yang ibu geram, dia menyalahkan ibu kerana tidak membunyikan hon memberi amaran kepadanya. Sakit hati ibu mendengarnya. Yang lawaknya lagi, dia assume ibu yang kena ketepi memberi laluan kepadanya. Tak tahu lah nak kata bodoh ke aper..dah sah2 ko masuk laluan aku, makan jalan orang..lagi nak blame2 salah kita. Naik hot jugak rasa tadi.

Kami memutuskan untuk report ke Trafik Seremban 2. Setengah hari baru urusan setel. Hubby bagitau ibu, petangnya pegawai penyiasat telah datang melihat keadaan jalan dan bukti kawasan kemalangan bagi menyiasat kes kemalangan tesebut. Lagipun report yang dibuat oleh lecturer tersebut tidak memberitahu perkara sebenar dan agak bercanggah dengan report ibu. Now, kita tengok siapa yang benar dan siapa yang salah.

Alhamdulillah, ibu didapati tidak bersalah dalam kemalangan ini. Lagipun ibu banyak saksi di tempat kejadian yang menunjukkan leturer tu yang salah memasuki laluan ibu, dan bukan ibu yang langgar dia, dia yang datang menghentam kereta ibu, masa tu kereta ibu dah stop.

Kalau dah KE***G tu KE***G jugak...cakap berbelit2! Tak nak ngaku salah...podacittt!!

p/s: walau seburuk mana keretaku, yang salah tetap salah...hehehehe

5 comments:

QERY HASAN said...

mesti kereta u nmpak baru nnti... hahaha... bodoh nye KEL**G... time cenggini baru laa nak mintak kita tegur kesilapan...ngokS!!!!

[tErOmPaH bIrU] said...

Ya Allah.. tengok tajuk entry tu jer dah rasa gelisah semacam.. syukur la ibu dan Wafa tak ape-ape :(

Shah Scander said...

tukar kereta baru la.. raya nak dekat.. hehe

WanShila said...

Chik: nasib arr...nampak jer baru...hehehe Luthfil punya psl la ni, aritu dia cakap; "ibu, beli la keta sport warna merah..keta ibu ni lambat la.." Tu yang KANC ku majuk tuh...

Along: 1st time saya acident, and keta tu 1st time gak terlibat dlm kemalangan after 10 years. Banyak syg...keta yg byk kenangan..

Kanda: pakai selagi boleh pakai, tak mau sesak kepala otak pikir utang..ngengenge..

abuwildan said...

alhamdulillah selamat